A Co Jeśli Mógłbyś wykonać audyt bhp Już Za 11 Dni? - bezpieczeństwo

audyty bhp

Ważność kursów BHP

Posiadanie ważnego okresowego szkolenia BHP jest obowiązkowe dla pracodawcy oraz pracowników wszelkiego rodzaju firm, przedsiębiorstw, zakładów a nawet instytucji. Istnieje kilka rodzajów szkoleń BHP, które są odpowiednio dopasowane do rodzaju wykonywane

A Co Jeśli Mógłbyś wykonać audyt bhp Już Za 11 Dni? - bezpieczeństwo audyty bhp
j pracy. Poszczególne rodzaje kursów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy posiadają różne okresy ważności. Tak więc szkolenie BHP dla pracodawców i osób kierujących pracownikami powinny się odbywać co okres pięciu lat. Kurs dla pracowników inżynieryjnych, dla pracowników służby BHP oraz dla pracowników z narażeniem na niebezpieczne czynniki także posiada pięcioletni okres ważności. Z kolei szkolenia BHP dla pracowników administracyjnych i biurowych muszą być przeprowadzane raz na sześć lat. Najkrótszy okres ważności, bo tylko roczny, posiadają szkolenia BHP dla pracowników na stanowiskach robotniczych, głównie dlatego, że charakter ich pracy jest najbardziej narażony na niebezpieczeństwo pod względem wypadków. Kurs dla pracowników na stanowiskach robotniczych, których praca nie jest tak bardzo narażona na niebezpieczeństwa, jest ważny trzy lata.


Pomoc w postępowaniu powypadkowym

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.


Kwalifikacje pracownika branży BHP

Praca jako specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wymaga od osoby posiadania odpowiednich kwalifikacji. Firma działająca w branży BHP zatrudnia odpowiednich specjalistów, którzy posiadają wiedzę oraz wykształcenie w zakresie pełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.


Kto pracuje w branży BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.



© 2019 http://bezpieczenstwo.1.bialowieza.pl/